Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

Χταποδοκεφτέδες με σπιτική σάλτσα pesto



Ένας απίστευτα γευστικός ουζομεζές και όχι μόνο.
Υλικά για 8-10 χταποδοκεφτεδάκια:

1 κιλό χταπόδι τουλάχιστον (Αν είναι δική μας "ψαριά" καθαρίζουμε την κουκούλα του και βγάζουμε το ''μάτι"ή αλλιώς το σκληρό μαύρο κέλυφος στη βάση του. Το χτυπάμε με δύναμη σε τσιμεντένια επιφάνεια ή σε μεγάλη πέτρα 10 φορές περίπου μέχρι να αφρίσει και ξεπλένουμε. Αν είναι κατεψυγμένο το ξεπαγώνουμε.)
1 φλυτζάνι ξύδι
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
2-3 κουταλιές της σούπας αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
Κόλιανδρο κατα βούληση
Ρίγανη κατα βούληση
Τριμμένη φρυγανιά (όση πάρει)
Ηλιέλαιο (για το τηγάνισμα)

Για τη σάλτσα pesto:

1-2 σκελίδες σκόρδο
20 γραμμάρια κουκουνάρι
Φύλλα βασιλικού
Λίγο χοντρό αλάτι
2 κουταλιές της σούπας παρμεζάνα
4 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο



Σε κατσαρόλα αφήνουμε το χταπόδι με το ξύδι να βράσει. Μόλις "πιει" τα υγρά του βλέπουμε αν είναι μαλακό. Αν δεν έχει μαλακώσει, προσθέτουμε λίγο ξύδι ακόμη με νερό και το αφήνουμε να βράσει. Μόλις είναι έτοιμο, το αφήνουμε να κρυώσει.

Μόλις κρυώσει το χταπόδι  το κόβουμε σε μικρά κομματάκια. Σε λεκάνη ρίχνουμε το χταπόδι, το κρεμμύδι, το αλεύρι, το ελαιόλαδο, τον κόλιανδρο, τη ρίγανη, και τη φρυγανιά και ανακατεύουμε. Το μείγμα είναι έτοιμο μόλις σχηματίσουμε με το χέρι μας τα κεφτεδάκια και δεν διαλύονται.

Σε αντικολλητικό τηγάνι, ρίχνουμε το ηλιέλαιο και μόλις κάψει τα κεφτεδάκια τα οποία τηγανίζουμε σε μέτρια φωτιά απο όλες τις πλευρές. Μόλις είναι έτοιμα τα αφηνουμε σε απορροφητικό χαρτί.

Αν και η παραδοσιακή Ιταλική συνταγή προστάζει μαρμάρινο γουδοχέρι για την ετοιμασία της σάλτσας pesto, εμείς για συντομία θα ρίξουμε όλα μας τα υλικά στο multi. Η σάλτσα συντηρείται με επιπρόσθετο ελαιόλαδο σε γυάλινο βαζάκι στο ψυγείο για περίπου 1 εβδομάδα.

14 σχόλια:

  1. Αριάδνη μου αρέσουν πολύ τα εναλλακτικά μπιφτέκια. Η δική σου εκδοχή έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και ο συνδυασμός με το πέστο πάει το πιάτο σε άλλο αρωματικό και γευστικό επιπέδο!
    Πολλές ευχές για μια υπέροχη Κυριακή :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν έχω φτιάξει ποτέ χταποδοκεφτέδες! Τέλειοι φαίνονται και ωραίο συνδυασμός με τη πέστο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τελευταια η σαλτσα πέστο εχει αρχισει να ανεβαίνει ακομη περισσότερο στην εκτιμηση μου ;)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι μια πολύ καλή πρόταση, μου αρέσει και μένα ο κεφτές ψαριού και η σάλτσα πέστο το ανεβάζει πολύ ψηλά στην γεύση!!
    Σε ευχαριστούμε Αριάδνη μου,πολλά φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πω πω!!! Τι ομορφιές!!! Καλή μας όρεξη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. This is really great! Thanks for sharing.

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ομολογω οτι κεφτεδες με χταποδι δεν εχω ξαναδοκιμασει...ντροπη ε? θα το διορθωσω λοιπον :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Wow υπέροχα φαίνονται τα χταποδοκεφτεδάκια! Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα έπαιρνα το πιάτο μου από την προηγούμενη ανάρτησή σου και θα το πρόσθετα δίπλα σε αυτό εδώ! Τέλεια και τα δυο! Φιλιά πολλά Αριάδνη μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να μία συνταγή που δεν έχω φτιάξει ποτέ Αριάδνη μου...Ωραία και φαντάζομαι πολύ νόστιμη με το συνοδευτικό "πέστο"...την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μου αρέσει πολύ το χταπόδι και ιδιαίτερα αυτή η συνταγή είναι super!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λοιπόν δεν έχω δοκιμάσει ποτέ αλλά κάτι μου λέει πως θα μου αρέσει!Πρέπει να είναι πρώτης τάξεως μεζεδάκι Αριάδνη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ενθουσιάστηκα μέχρι που διάβασα πέστο. Πειράζει να μην τα κάνω με πέστο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και μπορείς να την παραλείψεις και να κανεις κάποια άλλη σάλτσα που να σας αρέσει ή κάποιο ντρέσινγκ. Τα δοκίμασα και σκέτα και κάτι τους έλειπε.

      Διαγραφή